tisdag 29 december 2009

Har idag äntligen införskaffat skid/täck-byxor till mig själv! Mången vän anser att det inte är en dag för tidigt.....snarare ett par år försent:-). De som känner mig vet att jag ju sällan prioriterar utomhus-lekar vintertid, men jag inser att det kanske ändå är ett plagg som behövs i garderoben...... Kan även bli en jacka om det vill sig väl, men jag har inte lust att köpa första bästa, vore ju kul om den var både, bra, snygg och billig(i förhållande till ursprungspriset!). Jag vet att det kan vara en ekvation som inte går ihop, men man kan ju hoppas ett litet tag i alla fall. Samma sak gäller även bäddsoffor....det är troligen inte möjligt att hitta en som är både snygg, skön och billig........mången kund har hoppats på det....

Annars har planer för nyår smitts medan jag var på jobbet och slet i mitt anletes svett.....maken och Daniel var iväg och shoppade. Fantastiskt! Samme make har även idag lyckats städa månget glömt utrymme så vi med större mod kan ta emot Sköndals-vännerna på torsdag. Ett självsanerande hus vore en dröm(borde inte vara omöjligt efter den självavfrostande frysen....), jag hatar städningen framför allt eftersom den inom en vecka (eller mindre) har omintetgjorts av nytt damm och smuts! Så meningslöst det känns.....(jahg kanske överdriver något). Tur att maken är mer road av det hela. Han skulle behöva lite mer ledig tid så han hinner städa oftare:-)

Är ganska trött, ska överväga att få mig lite välbehövlig skönhetssömn. Blir lite dåligt med den varan ibland. Godnatt!

Inga kommentarer: