tisdag 15 december 2009

skottning, grisspruta, skottning....

Har fått en del motion idag utan att besöka gymet. Skottat två gånger(hela garageuppfarten, känner mig lite duktig) och dragit barn på snowracer....det känns i kroppen! Vi har nu en liten pulkabacke på tomten som uppskattas av barnen, gissar att innan veckan är slut är den ännu större. Den lär inte smälta ner helt förrän till midsommar, men det får vi ta. Någonstans måste ju snön hamna när den skottas.

Idag blev det i alla fall gjort. Vaccineringen alltså. Gick snabbt och smidigt och vinsten är främst att slippa fundera på det mer. Är så trött på hela grejen. Hoppas på ett minimum av biverkningar....vi får väl se. Jag har förstås teorier kring det hela som gör att jag tror att vi inte behöver bekymra oss.., men jag kan ha fel.

Har annars fixat "fröken-presenter", hamnade på min lott i år. Mitt jobbschema passar bra för sådana uppgifter:-). Jag brukar tycka att det är jobbigt, men i år är jag steget före, och det passar mig bättre! Jag blir så energilös när jag är stressad, och det blir jag när jag ligger efter. Kontrollbehovet när det är som bäst!

Fick en fin ask av fam S idag. De har knåpat ihop de finaste små tryfflar och kolor man kan tänka sig! Ser verkligen fram emot att äta upp dem, har jag tur gillar inte barnen dem:-). Det snyggaste är nog lappen med beskrvningar och bilder, superproffsigt. Synd att det är svårt att leva på att göra sånt!

Nu är klockan mycket igen......why???

Inga kommentarer: