tisdag 22 december 2009

Myrorna har äntligen visat sig vara en guldgruva!

Finally blev Myrorna för mig vad de tydligen länge varit för andra: en glädjekälla! Jag har så grymt svårt att hitta skor och stövlar jag gillar, eftersom jag inte riktigt kommer övrerrens med modet och priserna.....men idag tittade jag in på Myrornas(mest för att slå ihjäl lite tid) och hittade ett par bruna stövletter och ett par svarta stövlar, bägge med precis rätt form och totalt pris för bägge: 200 kr! Sann lycka! Därefter kunde jag äntligen besöka butiken jag kollat in skyltförnstret på mången söndag(det är stängt då), de har så coola kläder från något spanskt märke och jag har verkligen velat undersöka saken närmare! Jag var lite orolig för prisnivån, men det var definitivt inte lika illa som Odd Molly, även om det som väntat passerade Salt......

Dock fick jag med mig en klänning som tyvärr inte kan anses vara ett fyndpå samma sätt som köpet hos Myrorna, men känslan var definitivt glädje. Om inte maken slår fullständigt bakut kommer den förgylla min jul och mer! Vi kan se den som en av de julklappar han har köpt till mig:-)

Annars var syftet med min tur till city att träffa A och H(mina vänner från Lärarhögskolan) och det var otroligt trevligt, det var alldeles för länge sen. Som tur är hade inga stora saker hänt sen sist:-). Vi är alla i en tid i livet då drastiska förändrinagr inte alltid är eftersträvansvärt. Allt man hoppas på är att allt får flyta även om det oftast är ett snurrande ekorrhjul....

Pratade precis med maken, han sitter på tåget från Arboga och tak vare förseningar tror jag att John Blund hinner hit före honom.....lite julledighet skulle sitta fint nu...., han jobbar i alla fall hemifrån imorrn! Och inte så hårt joppas jag, det lär dock jag göra. Det kommer en stor-leverans av småprylar till butiken....och ett par bord ska byta plats...., fullt tryck in i det sista.

Nu är äntligen sista julklappen inslagen. Kommer säkert på något jag har missat, men det tar jag då. Nu ska jag börja avveckla kvällen. Godnatt!

Inga kommentarer: