tisdag 21 september 2010

Jaha, här blev det bloggskugga igår... Åkte till Arboga för att filma det sista i syrrans examensarbete. Trevligt att träffa diverse familjemedlemmar:). Vi pratade t o m lite politik, det har vi aldrig gjort förut. Märkligt. Jag som är så intresserad av politik. Det har visserligen vuxit på mig de senaste 10 åren, men ändå.

Well, det politiska läget är ju synnerligen känsligt i nuläget, kan förstås bli intressant, men det är ju lite synd när det visar sig att t o m politiker har svårt att möta oliktänkande. I Sverige är det ju många som inte är vana vid att folk står för saker på riktigt. Som kristen har man en viss vana att bli ifrågasatt, jag har fått fundera en hel del kring vad jag står för och ibland blir folk provocerade av det.

Nu är det SD's väljare som är i blåsväder och istället för att ta debatten börjar en tendens till häxjakt som inte är värdig en demokrati. På vilket sätt får det människor att tänka om?
Jag håller inte med SD, jag skulle aldrig rösta på dem, men varför ska de lyssna om inte jag är villig att göra det?


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Tina sa...

Så sant så sant!!!

Tina sa...

Ja, nog ska vi lyssna på dem alltid, men det går nog inte att missa rötäggen. Åkesson är smart och med huvudet på skaft, men lite hal och läskig. Har du sett länken på FB med han från Filipstad, Sandra Å ha länkat den bl a, kan det vara sant? Kolla länken nedan med deras arbetsmarknadspolitiske talesman, inte så smart. Ska dessa komma in i riksdagen med 55000kr som ingångslön, det är sjukt tycker jag. http://www.dagensarbete.se/home/da/home.NSF/98770b2ae7748f3541256ce5006dad5f/1090acf0fc83b1d4c125739f002cbb75?OpenDocument