torsdag 9 september 2010

Kulinarisk höjdpunkt

Dagens middag blev denna rätt:



Raggmunkar! Man undrar var namnet kommer ifrån, raggning och munkar hör liksom inte ihop! Men barnen gillar det och det känns något hälsosammare än pannkakor även om Atkins(må han vila i frid) nog skulle anse att det vore ett klassiskt pest/kolera-dilemma!

Maken har ännu inte dykt upp hemma, men tallriken ovan är det som väntar honom så vem vet om det sinkar eller påskyndar:)

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mina tjejer vill ha raggmunkar och potatisbullar, säger de. Har aldrig gjort varken det ena eller det andra.... Om du har ngt bra recept så får du gärna dela med dej! Säkert hur lätt som helst, men jag har lixom aldrig kommit mej för att göra dessa rätter.
Trevlig helg! Å jag ser oxå ljuset i tunneln idag, för det är ju fredag!!!
Kram Gunilla

Lilla Li sa...

Jag blandar bara riven potatis med lite typ pannkakasmet. Och sen steker jag små plättar av det hela:) superenkelt!