söndag 19 september 2010

Spännande...

Det är oooliiiiidliiiigt spännande. Men lite trist ändå. SD rider på den osolidaritet och missunsamhet som finns i vårt samhälle.
Nog om det, glädjande är dock att de rödgröna(framför allt de röda) inte har blivit största block!! En stor lättnad:) Solidaritet ska finnas i hjärtat, inte pådyvlat ovanifrån. Vi måste ta ansvar för våra skyldigheter och inte bara jaga rättigheter! Det måste löna sig att arbeta! Människan behöver drivkrafter och mål att sträva mot. Jag ser inte att de röda vill ge det. De fokuserar hellre på bidrag och finansiering av hemmavarande av olika slag...

Av egen erfarenhet genom att gå till mig själv anser jag att människan är av naturen lat och egoistisk. Vi behöver en spark i baken inte naiv godtrogenhet hos makthavare.

Men det är bara min syn på saken, så som jag ser det idag.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: