söndag 5 september 2010

Snabbvisit i lingonskogen

Maken är ute i skogen med svärfar för att lokalisera the motherload of all kantarells... Hade varit kul att haka på, men barnen vägrade släppa iväg mig... Börjar misstänka att de är lite rädda för farmor. Även hon misstänker det..

Jag tog då barnen med mig till en närliggande skog för att leta efter lingon. Lite hemmagjord lingonsylt kan ju aldrig vara fel.
Tanken med att ta dem till den skogen var förstås att det troligen blir en kort tur då jag känner till deras bristande tålamod när vi kommer till svamp- och bärletande...

Mycket riktigt var vi till aka inom en timme, med exakt 0,5 l lingon i hinken. Frustrerande. Skogen var dock väldigt mysig med tjock mjuk mossa och ingen mygg:)

Jag hade gärna stannat ett tag till, men gnällungar är inte det roligaste sällskapet i skogen. Mitt lokalsinne inbjuder inte heller till alltför vida svängar, men som tur var hade jag täckning och gps:en i mobilen fungerade.
Vad skulle jag göra utan min iPhone?

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: