onsdag 1 september 2010

Valfärdig!!

Det är valtider, jag fick mitt röstkort häromdagen.



Bakom det gröna skynket är det lätt att bli nervös och famla med fel lappar! Brukar rycka åt mig ett par nävar med olika röstsedlar - allt för att förvirra den nyfikne...
Kombinationen ovan skulle kanske förvåna dem som sprättar upp kuvertet.



Kanske denna är bättre... Well i slutändan lade jag i samma parti alla tre kuverten... Lika bra att vara konsekvent...

Jag var inte ensam om att förtidsrösta idag, men det var ingen kö heller. Inga fanfarer heller, inget godisregn! Det borde vara lite mer feststämning vid vallokalerna!
Det är ju ändå väldigt nice att bo i ett land där vi får påverka och har flera alternativ att rösta på. Hur festligt är det att vara tvungen att rösta när det bara finns en kandidat??? Då är det verkligen svårt att se det festliga i det hela!

Ser fram emot valvakan!!!

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var röstar du? Vilken vallokal? /Lillsyrran

Anonym sa...

Jag var också och rösta idag i Farsta biblan, det var inte många där heller. Första gången jag röstade så tidigt. Känns skönt att slippa tänka på det under valdagen!
Deepani

Lilla Li sa...

Jag röstade på biblioteket på medborgarplatsen. Jag röstar för en borgerlig regering;)