fredag 24 maj 2013

Ledig fredag - fullt ös. Nu slö.

Idag var fotbollsmatchen jämnare, motståndet tuffare. Sonen kämpade, men fick ingen utdelning på alla skott på mål. Men det slutade oavgjort i alla fall, till motståndarlagets förtret, då det skedde precis i slutsekundera. 
Det är nervigt att vara fotbollsförälder, det är inte alla som tyst följer matchen och låter tränarna sköta coachningen...:)

Ledig dag idag. Började med en runda på 3,7 km. Kändes bra. Otroligt att det känns mindre hemskt efter ett tag. Första  rundan blev jag ohjälpligt andfådd efter 3 min. Nu känns det som att det finns lite mer kontroll. I like.

Svettig och röd avslutade jag rundan hos pastorsfrun där vår bil fanns. Fick kaffe och en trevlig pratstund innan jag åkte hem. 
Efter välbehövlig dusch fick Willys ta del av min nyinkomna lön. Roligt för dem! Det var ett tag sedan jag storhandlade, så det blev tungt. 

Hann nästan i tid till den bokade lunchen hos syrran! Fick äntligen smaka på hennes kokkonst. Var minsann på tiden. Kai Yat Sai blev det! Väldigt gott. Tror att vi får göra om det:). Hon behöver ju lämpliga människor att testa nya rätter på! Hon lagar ju thaimat, väldigt trevligt! Själv wokar jag enbart och bara ibland. Är ju inte direkt road av matlagning som hobby - jag sysslar mest med det för överlevnad.

Ja efter det var dagen nästan slut. Det var bara nämnda fotbollsmatch kvar på agendan. Och - ja just ja, skjuts av dotter med kompisar till fredagsmys hos annan kompis på Södermalm. Det hann dock maken precis hem för att fixa.

Och nu åkte maken för att hämta dem igen. Ibland är det fullt upp. Imorrn ska jag bara jobba. Det blir skönt! 

Men nu stundar fredagsmys. 





Inga kommentarer: