måndag 20 maj 2013

Värme - det är allt vi behöver(eller ja....typ)

Det finns olika slags värme. 
Jag gillar värme - i luften, i vattnet, i hjärtat. Ja på många sätt är värme fantastiskt.

Såg precis Comviqs senaste reklamsnutt.  Hela den serien andas så mycket värme och humor att jag blir glad varje gång jag ser den! Den ständigt omsorgsfulle kvartersbutiksägaten är lysande! 

Vi behöver sprida värme omkring oss. Ibland förstår vi inte vilken skillnad vi kan göra. Ibland orkar jag inte. Men det behöver inte vara så svårt. 
Hellre försöka förstå än kräva att andra ska förstå mig. Om någon är kort i tonen kan det bero på att personen i fråga har haft en riktigt pissig dag, det beror sällan på mig. Jag kan motverka eller spä på. 

Det är ibland lättare på den ytliga främlingsnivån. I Sverige behövs väldigt lite för att öka temperaturen! En busschaufför som hälsar glatt eller  en T-baneförare som bidrar med lite humor är något som värmer upp morgonen.

Att hålla upp dörren för de som kommer efter, att släppa en stressad medmänniska före i kön - det är ändå ganska lätt. Det mjukar upp i samhället och i bästa fall bjuder nästa person vidare i sin tur.

Det kan ibland vara klurigare att sprida värme bland sina närmaste. Vi tar ofta varandra för givna och vi glömmer hur mycket ett leende och lite välvilja betyder!

Medmänsklighet är vad vi alla behöver! Om du och jag skruvar upp värmen och ger lite mer blir livet ännu "niceare".

Fast utan humor blir det smetigt för det mesta! Det är det Comviq har fattat!


Inga kommentarer: