torsdag 16 maj 2013

Vårfesten i Forsängen - samhällelig gemenskap

Det är trevligt med vårfesterna i Forsängen. Det är så härligt att känna och känna igen många och även att småprata med lite nya folk!
Kidsens klasskompisar, grannar - de flesta dyker upp och det är bara så trevligt. Forsängens personal gör en superinsats, denna dag och alla andra. 

Det är där dottern har gått på dans(en av två dansgrupper)och för första gången någonsin är hon med i en dansuppvisning för ganska stor publik. Jag är så glad för att hon vågade och hade kul och att hon klarade det så bra! 

Det fanns ponnyridning, gratis hoppborg och ballongvridning( ni vet de där figurballongerna folk snurrar ihop till hundar och annat), sockervadd, hamburgare och korv till humana priset. 
Stämningen på topp helt enkelt.

Jag är väldigt tacksam för området där jag bor, att det är så avslappnat och tillåtande, öppet och accepterande. Visst- jag känner inte alla, men jag upplever ändå en genuin välvilja. Det är ju det vi vill att våra barn ska växa upp med. Även om det säkert finns mycket annat också så är det de goda krafterna i samhället, insatserna för barn och ungdomar som skall uppmuntras. Forsängen har en viktig roll i det att jag känner att min dotter har en trygg och rolig plats att hänga på med sina kompisar efter skolan varje dag. 

Jag blir glad när jag ser att hon är fri och glad i den gemenskapen. 
Jag är tacksam för att vi bor här. 

Det finns säkert "bättre" områden,  finare områden, men det passar oss!


Inga kommentarer: