måndag 13 maj 2013

Ljuset och tröttheten, hemma och hemma!

Har varit galet trött på kvällarna på sista tiden. Måste bero på att jag vaknar lite för tidigt av ljuset som inte bryr sig om tiden på morgonen. Känns jobbigt för mig som brukar kunna hålla mig vaken ganska sent på kvällarna även på vardagar. Nu har min make fått väcka en sovande hustru i soffan flera kvällar de senaste veckorna... Det brukar vara mitt privilegium. Det värsta är att det ofta är mina favoritprogram som jag somnar ifrån. Känns fel på något sätt.

Well, jag får se till att vi inte glömmer dra ner persiennen på kvällarna. 

Det är en sak som är bra med Thailand - solen är mer konsekvent med upp- och nedgång. Är det kväll så är det mörkt! Och solen går inte upp hutlöst tidigt.

Ja, det är ju dit nästa års resa planeras. Känns så otroligt härligt att ha den att se fram emot. Det är nu 4 år sedan jag var där sist så det känns som att det är dags! 

Och då barnen inte har några nationella prov i åk 2 och 5 så är det lättare att få ledigt, tänker jag mig.

Nu är det ju inte de ljusa morgnarna jag flyr eller de mörka kvällarna jag söker utan min längtan är ju att vara i min andra värld, min andra hemvist. Där värmen oftast finns och där havet sällan är kallt.
Frukten och godiset är annorlunda - men så rätt. 

Jag kan inte stanna för länge, för en stor del av mig hör hemma i Sverige, men inte allt. Och den andra delen behöver också få känna sig hemma ibland.

Faktiskt!


3 kommentarer:

Peo sa...

Jo, så är det nog. Lite dubbelt, lite splittrat, även för den gamle...

Peo sa...

Jo, så är det nog. Lite dubbelt, lite splittrat, även för den gamle...

Lilla Li sa...

Ja, så blir det nog! Men det är inte så dumt ändå:)