onsdag 22 maj 2013

Stresshantering!

Ok nu börjar lite stresskänslor dyka upp igen. Får försöka låta dem passera utan att fastna. Försöker anlägga lite teflon så att de glider bort ännu smidigare.

Nu är det kväll och jag är på hemväg. Lite 24 får det nog bli ikväll. Det är alltid lugnande att se någon som verkligen har det stressigt:)! För oj vad han ska hinna med på 24 h! Ständig kris och panik! Fantastiskt underhållande.

Har även bokat in att syster yster ska laga lunch till mig på fredag. Härligt! Jag kände att det var dags efter alla frestande matbilder hon lagt upp på FB(utan att jag varit på plats och fått smaka)de senaste åren. 
Då vet jag att jag får god mat den dagen i alla fall! Inte illa.

Annars rusar livet i ultrarapid mot vårterminens avslutningar. Det är många saker som trängs i kalendern. Saker dom lätt glöms bort eftersom de inte brukar vara där.... Jag är ju en sann rutinmänniska. Det tar ett tag att nöta in en ny vana.

Ska jag kanske unna mig ugnsbakade cheddar-dadlar ikväll? Kan det ge harmoni och motverka stress? Jag ska undersöka det! Jag är ganska säker på att det kam hjälpa. Det och 24:)


2 kommentarer:

Tina sa...

Glöm inte att stanna upp och lukta på häggen, det ger en lite sinnesnärvaro mitt i eller se alla blomstrande träd :) Ha en bra dag! Kram Tina

Lilla Li sa...

Det ska jag definitivt prova!