onsdag 15 maj 2013

Livet som mindre blond

Har ännu inte någon längre erfarenhet av livet som brunett. Det ska bli trevligt att se om jag blir annorlunda bemött, om folk tar mig på större allvar eller om något annat händer:)
Vi kan se det som en empirisk studie.

Jag funderar även på om jag lättare jan klä mig i färger som tidigare inte riktigt blev bra.
Jag kan nu lättare använda rött läppstift utan att se superbillig ut. Bara en sån sak!

Jag har uppenbarligen stora förväntningar på mitt nya liv. Tänk om allt är som vanligt, vilket antiklimax!  

Folk tonar ju håret varje dag, what's the nig deal?- kanske du tänker. Men för mig är det verkligen ett drastiskt steg. Samtidigt är jag glad över att jag vågar lite mer nuförtiden. Att jag inte är så feg! 
Det är lätt att fastna i samma frisyrer och stilar. Men hur farligt kan det vara att prova något nytt?
Det är ju bara oviktiga saker:). Men det är roligt!

2 kommentarer:

Peo sa...

Javisst ...

Tina sa...

Helt rätt stil :)