lördag 4 maj 2013

Planering - halva nöjet (eg en tredjedel av nöjet)

Tog en liten tur till Örebro idag. Tänkte fira en av de bästa 40-åringar vi har i landet samt få igång planerandet av semester i vårt andra hemland 2014!
Vore så trevligt om vi kunde få ihop det, men hur som helst var det trevligt att ses en eftermiddag lite bara sådär.

Gemensam historia är en skön grund för vänskap, även om det är ovanligt i mitt liv. Igenkänningen är avslappnande och trygg. Det är något visst med någon man har känt hela livet.

Ibland kan historia hämma, låsa fast positioner. Men inte här. Är otroligt glad över det.

Att planera en resa är verkligen upplyftande! Det är härligt att ha den att se fram emot. Det är så mycket man kan förbereda nuförtiden bara genom nätet. Minns min första charter där vi bara hade resekatalogen att utgå ifrån:). Känns ju helt overkligt. Bilderna överdrev ju förtjänsterna ganska mycket. Diset och tången i vattnet syntes inte i katalogen.

Att växa upp på stranden i Thailand har gjort mig lite kräsen på resmål.

I sommar ser jag dock fram emot att besöka Kroatien. Är bara lite orolig för att det ev är lite kallt i vattnet. Annars är det no worries. Sällskapet är en annan slags vänskap. Nyare men inte sämre. Att dela vardag och område ger en annan slags igenkänning. Jag uppskattar bägge.

Känner mig så sjukt lyckligt lottad!












Inga kommentarer: