måndag 9 augusti 2010

Bävan

Medan övningskörarna smyger omkring i kvarteret(deras körskollärare gillar tydligen våra gator då det är ett utmärkt område att utsättas för högerregeln) sitter jag vid köksbordet och går igenom september-schemat. Lite med bävan, men också med beslutsamhet. Det är dags att börja jobba heltid. Har jobbat som mest 80% de senaste 8 åren så det känns som att det är dags. Maken får helt enkelt försöka begränsa sig till 100% inom de tidsramar som finns. Han är med p det här förstås, så det kommer inte som en överraskning:)

Fördelen för oss är ändå att vi jobbar lite omlott, så det förändrar inte så mycket mer än att jag förlorar en ledig dag i veckan och han får hämta ca 2-3 dagar fler/månad. Helgerna består oavsett arbetstid. Det är i grunden varannan helg som gäller.

Det jag gillar med att jobba mer är att jag får bättre koll på allt som händer i butiken, vilket mitt kontrollbehov gillar. Nackdelen är väl att jag har mindre tid att strosa på stan och äta praliner..... Jag kommer ändå vara ledig på måndagar:) får bli lite effektivare istället!

Jag är redo och jag tror att barnen är det också. De tycker ofta att jag hämtar för tidigt när jag är ledig....vi går väl se vad de säger nu...

Nu smyger en fjärde övningskörningsbil förbi, eller så är det samma en fjärde gång. Jag är så lättad över att jag tog körkortet när jag gjorde det! Jag minns känslan än idag! Lättnaden var större än vid studenten!! Det var så skönt att ha det avklarat! Och och på snart 20 år har jag inte fått ngt mer än en parkeringsbot( om det nu inte är maken som har fått alla?). Jag har absolut förtjänat en eller annan fortkörningsbot, men har hittills klarat mig. Jag föredrar att köra för fort på motorvägar om det ska blåsas på.

Jag ska göra vad jag kan för att få barnen att ta det innan de flyttar hemifrån. Risken är att det inte blir av annars. Jag fick ju skicka maken på intensivkurs när jag var gravid, eftersom jag insåg att vi varken skulle få mer tid eller pengar efter att barnet var fött...... Krävs inget snille för den ekvationen:)

Funderar på att ta tag i lite förvaringseffektivisering i hemmet idag. Det regnar och huset är ganska städat.... Sen kan jag möjligen unna mig en bok el ngt avsnitt av "In treatment".

Och latten, glöm inte latten:)

Inga kommentarer: