fredag 6 augusti 2010

Städfredag

Japp, idag blev det städfredag! Verkligen dags! Vi sov ganska länge, åt frukost vid 11:30.., och jag toppade dotterns hår medan maken(som under senare delen av sin semester mer och mer förvandlats till sitt alter ego; "städ/projekthitler")började tvätta fönster. Jag tog efter friserandet tag i badrum och tvättstuga.....

Nu sitter jag med en välförtjänt latte och småläser lite i "flyga drake". Jag blir alltid sugen på att läsa boken igen när jag har sett filmen:). Blev även igår sugen på att kolla upp Alice i Underlandet. Har faktiskt aldrig läst den. Vi har en version hemma. Får bli ngn dag.

Nu är jag mest nöjd med att sitta i ett hyfsat rent hem, där alla offentliga(dvs ej sovrum) fönster är tvättade och det mesta är dammsuget. Tvätt snurrar och många kläder ligger ungefär där de ska. Jag vet ju att det är tillfällig ordning, krävs inte många dagar eller timmar innan det ser ut som förut... Det är därför jag inte gillar städning, resultatet håller liksom inte riktigt i sig för att det ska vara värt besväret.... Det är väl lite som att locka håret med locktång, så mycket jobb och obefintligt resultat ett par timmar senare......

Tjoflöjt!

Inga kommentarer: