söndag 22 augusti 2010

Soft söndag

Skickade maken till kyrkan idag. O & E gifter sig så jag kände att vi lämnar plats för närmare vänner, även om det hade varit härligt att se dem.

Vi ska även fira sonens kompis i Sköndal på em, missade kalaset igår då vi ju var bortlovade norr om stan redan. Men, men, nu får han ju uppvaktning ännu en dag och även jag får kaffe så alla blir glada(utom dem som kanske hade velat ta det hellugnt idag förstås....)

Jag och maken såg "The box" igår. Klassiskt filosofiskt dilemma som mosas av märkligt manus och konstig regi. Det kunde ha blivit utmärkt men blev bara bisarrt. Tur att den gick på tv och att vi inte hade hyrt den. Jag har svårt när man blandar filosofisk/psykologisk thriller med science fiction. Det blir liksom varken eller. Inte i denna tappning i alla fall.

Nu ska vi strax ta en tur till FC och köpa myggmedel innan vi far vidare till Sköndal. Det behövs på skolan/dagis. Det verkar ha uppstått en smärre myggkoloni där och deras aggressiva attacker är av sällan skådat slag på dessa breddgrader. Jag menar - vi bor ju inte i Norrland!!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Hemma

Inga kommentarer: