onsdag 4 augusti 2010

Jag och koder....

Jag är usel på att komma ihåg koder.....uuuusel! Det krävs logik(som är logisk för mig vill säga), frekvens på användandet samt få begränsningar på hur lösenordet/koden får se ut. Maken undrar nog ibland vad som är fel eftersom jag är så smart annars(ok han har inte uttryckt det precis så, men jag vill ändå tolka hans uppfattning så). Mitt sifferminne är riktigt dåligt, jag vill nästan hävda att jag är något sifferdyslektisk om det nu finns ngt sådant. Jag kastar ogenerat om siffror även om jag har dem framför mig och bara ska skriva ner dem ngn annanstans.
Mycket frustrerande.

På jobbet måste vi byta lösenord ganska ofta vilket är väldigt jobbigt i min värld. Jag gillar att ha samma kod för alltid. Nu har jag dock utarbetat ett för mig logiskt system(låter avancerat eller hur?)så att jag lätt(hyfsat)kan skapa ett nytt när jag måste.

Jag gillar inte heller att byta operativsystem i datorn(jag menar givetvis att jag inte gillar att maken gör det). Nu har han flaggat för att det snart är dags igen:(. Vojne, vojne.

Jag får nog jobba på att bli mer förändringsbenägen.....

Inga kommentarer: