söndag 8 augusti 2010

Söndag

Idag blev det tur till Söderhöjdskyrkan som planerat. Det var på ett somrigt vis glesare än vanligt i lokalen, men många trevliga återseenden. JS predikade/höll i snacket/talade(ja hur man nu vill säga det). Väldigt bra. Han är en cool kille som läser mycket, är lärare, hans fru är designer på HM, har barn nr 2 på väg och hinner ändå reflektera över de djupare delarna i livet. Lägg till på ett ödmjukt sätt:). Jag gillar sånt. GB skötte sången, också det trevligt och väldigt bra. Han väljer alltid bra sånger. Det är en konst. Jag menar, jag sjunger ju hellre bra låtar än dåliga, eller hur?

Efter gudstjänsten och det efterföljande fikat drog vi ett helt gäng till en indisk restaurang. Detta var första gången för våra barn, men det blev godkänt:) kul!
Under ätandet fick jag spela in lite lämpliga thailändska fraser till ON som ska volontärarbeta i Chiang Mai under 9 månader fr o m i höst ngn gång.... Kom på nu i efterhand att jag borde ha slängt in åtminstone en mening med fel innehåll.... Typiskt. Det hade varit roligt om jag hade sagt att ris hette "kon baa" istället för "kao". Men jag missade möjligheten. Well, bättre närvaro nästa gång.

Har nu packat galonisar och extrakläder inför dagis/fritidsstart imorrn, lika bra nu som imorgon bitti, eller bättre nu ska det vara förstås. Visserligen brukar första morgonen gå bra, det var ju ändå 7 veckor sen, så de är nog lite spända. Men jag föredrar att förekomma eventuella förseningsmoment.

Måste komma ihåg att barnen måste bada ikväll, lätt att glömma tydligen, de börjar gro igen. Inte det vi vill visa upp imorrn faktiskt! Rena , rara barn ska det vara;)

Kanske ska kolla naglarna på dem också!

3 kommentarer:

Tina sa...

Haha, så sant och så lika vi mammor tänker. Kao är väl det där svåra ordet som kan sägas på 7 olika sätt och då betyda olika saker eller?

Hoppas starten blir bra för barnen imorgon.
Kram Tina

F. Timeus sa...

Jag kollade Leonards naglar också. "Lite skit rensar magen, men den ska inte vara under naglarna" brukar det väl heta?

Lilla Li sa...

Tina: det finns många sådana ord.....:)
Fredrik: ni har ju semester så du kan ju slappna av ett tag till:)