tisdag 24 augusti 2010

Inget foto på detta inlägg....huhguuaaaa!!!!

Dagens bedrift bör inte kompletteras med foto, jag ryser vid blotta tanken!

Svärfar med polare från Argentina/Spanien ska komma på besök några dagar och jag bestämde mig för att förbereda gäststugan. Men innan jag skulle börja bära ut saker tänkte jag bara kolla om någon golvyta behövde frigöras för att underlätta utplacering av den madrass jag hade fått låna av grannen.

Glad i hågen öppnar jag bakdörren och ser något oformligt gråaktigt men ändå hyfsat platt ligga längst ner i trappen utanför dörren. Först får jag för mig att det är en uppblött tidning, men när jag tar ett andetag(måste omedvetet ha hållit andan av ngn märklig anledning) känner jag en omisskännlig stank av död och inser att det måste vara något tidigare levande som ligger där i regnet......

Jag stänger snabbt dörren och försöker skaka av mig obehaget som rullar inom mig. Rysningar av det fysiska slaget tar över och ett tag tror jag att jag ska kräkas eftersom jag inser att det är en fd igelkott som ligger där.....

Jag inser också att det inte finns en chans att den kan ligga kvar där eftersom det är den vägen svärfar ska ta sig in i huset i dagarna 3.....( tänk nattliga toalettbesök). För att inte tala om lukten som inte precis går att dölja med doftspray.

Instinktivt vill jag ignorera liket och göra ngt annat(läsa en god bok t ex) och be maken ta hand om det när han kommer hem ikväll(jag menar är inte sånt om något - karlgöra???), men inser att det nog inte finns någon annan som kan förväntas ta tag i det......

Jag tror eg inte att någon vill veta några detaljer, men jag känner ändå lite att ni åtminstone kan glädja er över att ni sitter på behörigt avstånd!

Jag bepansrade mig med mod, spade, tidningar och en rejäl plastpåse, tog ett rejält andetag och skred till verket. Jag lade tidningen över resterna(hann tyvärr se ett antal krälande vita feta larver) och lyckades med maginnehållet i behåll skyffla ner alltihop i påsen. Sååååååå vidrigt! Slängde allt i soptunnan och kände mig lättad av insikten att det är sophämtning idag!

Jag ställer mig frågan, hur hamnade igelkotten där??? Kan det vara så att igelkottar inte kan klättra upp för betongtrappor? Eller har en katt råkar döda den i tron om att det var en råtta och dumpat den där som en present??

Hur som helst är jag stolt över att jag lyckades sanera trappen med lite av min värdighet i behåll, men ghaaaahhh vad jag ryser fortfarande när jag tänker på det.

Det gick ju även åt en del hinkar vatten innan lukten började skingras......


Jag beklagar dagens obehagliga inlägg.

- Posted using BlogPress from my iPhone

8 kommentarer:

Tina sa...

Usch ja, sånt där är vidrigt. Bra jobbat!!!!

Däremot blir jag intresserad, har ni gäststuga? Typ friggebod eller? Den får du ta bild på och lägga in. Det skulle jag nämligen också vilja ha.

Ha en bra dag!

Anonym sa...

Huga, äckelpäckel! Bra jobbat!
Jag hade nog hävdat starkare att det var karl-göra jag...
Kram Gunilla

Anonym sa...

Usch, fy fasiken va äckligt! Det påminner om när Linn hittade sin döda orm hemma i terrariet....efter typ tre dagar....inte kul...
/Ellinor

F. Timeus sa...

STARKT jobbat! Huvvaligen är ordet som kommer till mig...

Anonym sa...

Grymt imponerad att du fixade detta själv!
Måste erkänna att jag inte hade gjort det. Camilla
Nyberg

Lilla Li sa...

Jaså Camilla! Enligt FB skulle din make ha lämpat det på dig!

Jessica sa...

Ha ha ha, ja det var ju lite värre än råttan i källaren! Du är bra tuff du, Lina! Själv hade jag kräkts och tvingat Mårten fixa det hela.. Jag ringer till dig om jag nån gång får problem med ruttnande kadaver :)

Lilla Li sa...

Tur att du bor i lägenhet Jessica:)