tisdag 3 augusti 2010

Måndag?

Jag säger som Kavelmora-bloggaren F: det är måndag idag, i alla fall är det så det känns. Resten av familjen har fortfarande semester och då är det ännu mer omöjligt att hålla reda på dagarna... Men det mesta av förvirringen lär skingras nästa vecka då hela hjulet ska snurra igång. Eg är det ganska bra att snurra igång det hela lite i portioner så dom det har blivit i år. Även om barnen börjar nästa vecka så är det fritids och dagis som gäller(med start kl 9:00)och då har de nästan hunnit justera sitt dygn när det är dags för de tidiga mornarna veckan efter. Ibland blir planeringen ännu bättre med facit i hand:)

Måste säga att jag var otroligt trött efter gårdagens tivoli-glädje! Måste ha varit regnet som tröttade ut oss. Jag undrar om det t o m finns belägg för det påståendet. Jag menar; det är väl rimligt att man blir tröttare om kroppen förutom rännandet mellan de olika attraktionerna även måste fokusera på att värma upp och torka upp en ständig fuktig väta??? Rätta mig om jag har fel! Resultatet igår blev att maken ganska snabbt(bless him)insåg att hans förslag på kvällsprojekt(rensa och styra upp vår klädkammare)inte föll i god jord. Hahaha!

Nu sitter jag tack vare den för mig tidiga kvällen pigg(hyfsat) och nyter(vad betyder det eg) på T-banan, redo att ta mig an dagens utmaningar! Jiiihaaaa!

Inga kommentarer: