tisdag 10 augusti 2010

Tv i köket

Min man var länge väldigt tveksam till att vi skulle ha en TV i köket. Ja, tveksam är en överdrift åt det positiva hållet, han var snarare övertygad om att det var en väldigt dålig ide'. Jag tjatade länge och jag tror att jag nådde fram den gången då han ville äta framför TV:n(barnen var fortfarande vakna och fick inte äta framför TV:n) eftersom det var vinter-os(har jag för mig, men det kan även ha varit ett VM). Jag påpekade problematiken och tillade lite syrligt att om vi hade haft en köks-tv kunde vi alla ta del av glädjen utan att missa ngt(särskilt sport). Villighet att laga mat eller diska minskar ju märkbart under de perioderna.... Ensamhet i köket lindras om man åtminstone kan följa dylika roligheter.... Ja, argumenten var många och övertygande och till slut fick jag en i födelsedagspresent! Fantstiskt trevlig present!

Jag kom att tänka på det idag då jag har kunnat följa EM i simning samtidigt som jag har fixat mat och matsäck och diskat, ja, ni vet allt som måste göras. Så trevligt, särskilt som maken ännu inte har kommit hem, dottern är hos grannen och sonen har kompisen S här. Home alone nästan!

Fick lite fixat idag i alla fall, de flesta molnen är skingrade och jag hittade t o m lite rea i FC. Så trevligt! Hittade ett par örhängen(pilgrim) som var på 70% rea, lite lagom. Det fanns ändå en del kvar att välja på också! Skynda, skynda:)

Imorrn är det dags att jobba igen, hoppas på en bra vecka. Nu är det ju lite svalare, det gör det hela lite smidigare. En leverans är dock på ingång, så vi lär bli svettiga ändå. Ibland ser man nästan fram emot hösten! Ur jobbperspektiv i alla fall.

Idag njuter vi av silver i simhopp och guld i 50m fjäril! Ett antal finalplatserna har även kammats hem. Får se vilka resultat det ger:)

2 kommentarer:

Tina sa...

Har ni tv i sovrummet också? Jag vet inte om vi ska skaffa en till och då ha den i vårt sovrum eller tjejens. Gillar ju inte när man ska stänga in sig i olika rum för att se på tv, men vi vill ju faktiskt se olika saker...

Lilla Li sa...

Vi har en film-tv som barnen använder ibland.