lördag 14 augusti 2010

Funderingar

Är lite frustrerad över min brist på drömmar. Om jag inte vill jobba som säljare hela livet och inte eg vill ta vilket lärarjobb som helst - vad vill jag göra då???

När man bara tänker på det hypotetiskt så känns det som att det finns många alternativ, men frågan är hur många motsvarande arbetstillfällen det finns.

Självförtroendet när det kommer till prestationer är väl inte direkt på topp heller, så det är svårt att ha en objektiv bild av mitt eget "värde" på arbetsmarknaden. Jag föredrar att vara en underdog som presterar mer än förväntat, vilket gör att jag sällan söker jobb som på riktigt är utmanande.

Det skulle så klart finnas fördelar med att jobba måndag-fredag, men det är krävande på andra sätt.

Igår hos grannen pratade vi om just jobb och hur våra livssituationer ser ut. Det startar alltid upp funderingar, ofta med start hos maken som saknar gemensam ledig tid. Jag funderar då förstås också, samtidigt som jag ju mer uppskattar de mindre upprutade veckorna som mitt arbete ger.

Maken jobbar ju mycket i veckorna och reser en del i nuläget(ja sen ett år tillbaka). Det påverkar på sitt vis och jag vet inte hur den kombinationen skulle bli om även jag jobbade måndag-fredag. Mer stress i vardagen definitivt.

Funderingarna lär fortsätta:)




- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Pendeltåget Farsta Strand - Stockholm Södra

3 kommentarer:

Tina sa...

Ja, det kan jag förstå, att tankarna sätter igång. Det viktigaste är väl i varje fall att ställa sig frågan, mår jag bra, trivs jag med min vardag, gör man det ska det nog vara så ett tag till. Sen är det självklart viktigt också vad resten av familjen känner och tycker. Vi mår ju bra när de mår bra. Behöver man drömma eller ha utmaningar för att må bra? Ja, en del behöver det, men en del inte. Kanske olika perioder i livet. Ja, tiden lär väl utvisa om dina funderingar kommer fram till någonting. Ha en fortsatt skön (varm) helg! Kram

Lilla Li sa...

Tack:), ja, vi får se. Inte helt lätt.
Kram

F. Timeus sa...

Men en sak du inte behöver fundera över är om vi skulle ses eller inte. MYCKET trevligt att få tuta på er i fina Farsta Strand!! Lycka till med de andra funderingarna, och hör av dig om du kommer på nåt - för jag kan (lite) förstå hur du funderar..
/Fredrik