måndag 30 augusti 2010

Läskiga säljare

Den värsta sortens telefonsäljare är Anders som ringde idag på fm. Ungefär så här gick samtalet:

Det ringer och jag svarar:
-Hej, det är Lina.
-Heeeeej Lina! Hur står det till? Eller är det Carolina Nyman jag talar med?
- Jo, det är jag....
- Och allt är bra?? (vad tror han att jag ska svara?)
- Jodå....
- Så allt är bra?! Vad skönt att höra! Jag heter Anders och ringer ifrån fondstället blablabla. Och jag ringer för att höra hur det går med din pension, du vet det orangea kuvertet!
- Jo, det går bra....
- Jahaaa, när var....
Jag tänker att det är dags att avbryta:
- Jag sköter den helst själv...
- Ja det förstås, hur ofta går du in?
- Som sagt jag sköter den gärna själv, jag tycker att min pension är min sak......
- Ja, hahaha, din sak om den går dåligt också? Jag vill bara säkerställa att du har koll på.....
- Som sagt jag sköter den själv! (jag börjar låta otrevlig)
- Ja men....
- Ursäkta mig, men jag har sagt att jag sköter den själv och jag tycker att du börjar bli otrevlig!
- Otrevlig? Nu förstår jag inte riktigt....
- Du är alldeles för påstridig och det är otrevligt.... Tänk på det nästa gång.
...klick.... Han lägger på innan jag hunnit avsluta meningen.

Jag vill minnas att jag fick avbryta honom flera gånger och att jag inte hade en chans att säga adjö utan att bli bitchig!
Det är verkligen den värsta sorten! Just när de ska låta personliga och fråga hur man mår - det finns inget som får mig att vilja slänga på luren mer!

Och just att de inte kan ta ett nej???? Vad är det för fel?

Well, det gör det ju bara lättare att säga nej så det är deras förlust:)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: