onsdag 4 augusti 2010

Teknisk så det förslår!

Har nu äntligen(med en mängd support från maken nere i köket) lyckats börja ladda ner musiken som ska spelas i butiken närmsta tiden... Igår gick det inte, men idag har jag en bättre inloggning(tillhörande mer betrodd person som dock inte har brännare hemma....). För alla som oroar sig över mina förehavanden kan jag avslöja att allt går lagligt och rätt till. Vår butik är en modern butik minsann:)

Dagen har annars varit hektisk med jobbiga och i en del fall rent äckliga inslag! Min chef J bestämde att vi skulle bära ner lite saker till soprummet och som den lojale arbetare jag är följer jag med ner med glatt mod. Modet faller lite redan vid öppnandet på gatuplan....vidriga miniflugor svärmar ut och attackerar med full kraft. Vi ger dock inte upp utan släpar ner våra bördor för att mötas av nästa välkomnande när vi öppnar just vårt lilla krypin..... Vi möts av en vägg av kartonger och soppåsar, lämnandes inget utrymme för något mer(t ex det vi hade släpat ner). Vi flyr inte nu heller(även om humöret nu inte är av det glättiga slaget) utan börjar kasta in påsarna längre in och kartongerna i de behållare där de hörde hemma. Detta samtidigt som flugorna byggde bon i alla lroppöppningar som var tillgängliga.....svalde säkert 3 st. Till slut fick vi in allt och flydde för våra liv.
Vad gör man sen? Duschar? Nej, vi jobbar vidare hela dagen - hur fräscha som helst(eller hur?!)

Dagen fortsatte sen med hysteriskt fixande så till flugor lades svett och blankt skinn.... Gaaaahhh!

Well, imorrn kommer vi nyduschade och fina och börjar om! Pax för att slippa gå till soprummet!

Inga kommentarer: