tisdag 3 augusti 2010

Strandad

Sitter på Södra station och väntar på tåget - halvtimmestrafik.....så frustrerande och samtidigt vet jag att jag inte vinner på att ta ngn alternativ väg. Det tar alltid längre tid än man tror, så jag sitter snällt kvar.

Dagens arbetspass är nu avklarat och det känns i fötterna. Det är lite synd om mina fötter egentligen, de kämpar på år ut och år in, och hur ofta tackar jag dem med ett par fotriktiga skor???? Sällan eller aldrig är det sorgliga svaret. Fotbad och massage? Har väl hänt någon gång, men de minns nog inte när. Kan avslöja att de faktiskt fick massage för ett drygt år sen, i Thailand. Det var snällt av mig eftersom jag inte är superförtjust i att främmande människor tar så mycket på mig... Men jag gissar att et är glömt nu. Det får bli upplyftande sidföljd istället:)

En hysterisk musikant förpestar ny vår vagn, jag vägrar ge pengar till dålig musik. Det finns ju liksom ingenstans art ta vägen. En gatumusikant kan jag passera, men här har de en fast. Oliiiiiidligt!

Tur att jag går av nästa!

Inga kommentarer: