måndag 9 augusti 2010

Nu börjas det:)

Japp, de hann gå en dag och genast börjar tjatet om att leka m kompisar! Idag var dock en lämplig dag så vi tog med ett par barn till. Ja det är otroligt att det aldrig räcker med fritids! Sen är det märkligt att om de har fått med kompisar hem, är ändå första frågan om de får spela..... Idag sa jag nej. Känner lite att spela kan de göra när de inte har kompisar här, jag menar vill de leka eller inte???? Det är klart att de ibland kan spela med kompisarna med, men det är bra om de inte glömmer bort hur man leker hemma...

Well, nu leker de med sina saker, var tydligen inte så svårt när allt kom omkring:)

Fick min planerade effektivisering gjord i alla fall! Det innebar bl a att med visst våld bygga ihop två "Antonius", och jag kan säga att det inte är lite våld som krävs. Då jag inte hittade hammaren fick jag banka ihop dem med en kofot och tyvärr kom min ena tumme ivägen en gång. Klassiskt men oskönt kan jag avslöja. Sammanbitet bankade jag vidare och hoppas att kraften stannade i mattan och inte igenom till golvet. Har inte riktigt kollat, men ser inga direkta hål i mattan så golvet borde ha klarat sig! Well resultatet blev ett halvtomt hallskåp. Får se vad vi ska fylla det med! Brukar sällan vara ett problem...

Nu ska jag strax börja med maten. Det blir kyckling av ngt slag, har inte bestämt mig riktigt än. Väntar kanske på någon inspiration.... Inte troligt att den kommer... Det är lite ångest faktiskt, att komma på vad man ska laga gör mat. Men potatis får det nog bli också. Det var ett tag sen. Min fantasi flödar inte direkt, inte alls om jag ska säga som det är.

Men äta bör man.....sägs det.

3 kommentarer:

Tina sa...

Du får gärna lägga ut lite mattips i vardagen, för där flödar inte min fantasi heller. Skönt att ni också säger nej till att spela med kompisar, håller helt med dig att de kan väl leka när de har kompisar hemma.

Har lite svårt att tänka mig att jobba deltid framöver, inte med tanke på hemmet. Jag är gärna hemma någon timme extra, men med tanke på jobbet, jag vill inte missa kollen. Ja, vi får se hur det blir om ett år.

Kram till dig (och jag tycker att din blog är intressant :)

Tina sa...

Förresten, 4e övningskörningsbilen, har inte ni vändplan utanför er?

Lilla Li sa...

Jo, de vänder här:)